Bodybuilding e-Shop

"Θέλω τον πιο δυνατό λιποδιαλύτη που υπάρχει!" Εκτύπωση

Συντάκτης: Γρηγόρης Κάκιας

Εμφανίσεις: 1532

"Θέλω τον πιο δυνατό λιποδιαλύτη που υπάρχει!"

Μπορεί η χρονική περίοδος του λιποδιαλύτη να φτάνει σιγά σιγά στο τέλος της μιας και το καλοκαίρι πέρασε αλλά η διαδικασία επιλογής κάποιου τέτοιου σκευάσματος είναι ακόμα φρέσκια στο μυαλό όλων των ενδιαφερόμενων.

Μια από τις πιο σύνηθες ερωτήσεις που ειπώθηκαν στο κατάστημα το τελευταίο 3μήνο ήταν ‘’ξεκινάω γράμμωση (ή να χάσω κιλά) , ποιος είναι ο πιο δυνατός λιποδιαλύτης;’’ Προσωπικά την λέξη ‘’δυνατός’’ την καταλαβαίνω σαν ‘’ο πιο περιεκτικός σε καφεΐνη’’ όπως και αρκετοί άλλοι. Όμως, η περιεκτικότητα καφεΐνης δεν έχει να κάνει με την αποτελεσματικότητα ως προς την λιποδιαλυτική δράση του λιποδιαλύτη (αλλιώς θα παίρναμε σκέτη καφεΐνη με 11,90€).

Η πλειοψηφία των λιποδιαλυτών είναι ένας συνδυασμός λιποτροπικών συστατικών (πράσινο τσάι, πράσινος καφές, πιπέρια, γουαρανά κετόνες μούρων κτλπ.) με βιταμίνες και διάφορα ενεργά συστατικά.

Θα προτιμούσα λοιπόν αντί για ‘’δυνατότερος’’ να χρησιμοποιούσαμε το ‘’καταλληλότερος’’ και αυτό γιατί ο κάθε ένας αθλούμενος έχει διαφορετικό τρόπο να πετύχει την λιποδιάλυση του π.χ. πρωινό τρέξιμο, ποδόσφαιρο, cross-fit οπότε ο καθένας δουλεύει σε διαφορετική καρδιακή συχνότητα. -Για να πρέπει να με απασχολεί η καρδιακή συχνότητα στην λιποδιάλυση μου? Η παρακάτω εικόνα είναι αρκετά πιθανό να έχει πέσει στην αντίληψη πολλών κατά την χρήση κάποιου διαδρόμου ή ελλειπτικού. Όσο πιο συνοπτικά και απλοϊκά μπορούμε να το περιγράψουμε θα σχολιάζαμε το εξής. Η καρδιακή συχνότητα χωρίζεται σε στάδια επί τις 100% όπου σε κάθε στάδιο ο οργανισμός χρησιμοποιεί διαφορετική πηγή ενέργειας.

 

training heart rate zones chart modern a G 10254840 0

 

 

Τα στάδια επί τις μέγιστης καρδιακής συχνότητας κατά προσέγγιση είναι:

Ζώνη χάσιμο βάρους 60%-70% 

Ζώνη αεροβικής βελτίωσης 70%-80%  

Ζώνη Αναερόβιου κατωφλίου 85%-95%

Αρά σύμφωνα με τον κλασσικό τρόπο υπολογισμού μέγιστης καρδιακής συχνότητας, ένα αθλούμενος ηλικίας 27 ετών αν θέλει να χάσεις λίπος υπολογίζει τα εξής 220-27=193. Το 193 είναι το 100% της μέγιστης οπότε  στο 60%-70% του 193 καίει κατά κύριο λόγο λίπος δηλαδή μεταξύ 116-135 παλμών. Αν τρέξει σε πιο υψηλούς παλμούς τότε θα καίει λιγότερο λίπος και περισσότερο υδατάνθρακα και μύες.

 1

Συνοπτικά:

  1. Αν δεν κάνεις την σωστή προπόνηση ο λιποδιαλύτης δεν θα δουλέψει το μέγιστό του όσο ‘’δυνατός’’ και να είναι.
  2. Αν τρέξεις το πρωί με άδειο στομάχι (χωρίς υδατάνθρακα μιας και προέρχεσαι από 7ωρο ύπνο) θα κάψεις περισσότερο λίπος.
  3. Αν κάνεις σωστά την λιποδιάλυση σου, μην τρως λιπαρά και περιττούς υδατάνθρακες μέσα στην μέρα.
  4. Για πιο αποτελεσματική προπόνηση χρησιμοποίησε παλμογράφο είτε του διαδρόμου είτε ακόμα καλύτερα χειρός.
  5. Αθλούμενοι ίδιας ηλικίας μπορεί να έχουν διαφορετικές ζώνες γιατί μπορεί να διαφέρουν σε φυσική κατάσταση και εμπειρία προπόνησης.

Η διαδικασία της λιποδιάλυσης  απαιτεί χρόνο (όχι μόνο 10-15 λεπτά διάδρομο), ισορροπημένα γεύματα (τουλάχιστον 3-4), αμινοξέα για να μην χάνεις παράλληλα μυϊκό ιστό, ποιοτική πρωτεΐνη για μετά την προπόνηση και εννοείται τον κατάλληλο λιποδιαλύτη βασισμένο στις ανάγκες και την καθημερινότητα σου.

Γρηγόρης Κάκιας - Σύμβουλος διατροφής, Υπεύθυνος καταστήματος ΑΘΛΗΤΗΣ