Bodybuilding e-Shop

Κετονικές διατροφές και bodybuilding Εκτύπωση

Συντάκτης: Διονύσης (beefmeup)

Εμφανίσεις: 543

Κετονικές διατροφές και bodybuilding..Είναι καλός συνδυασμός ή όχι;

 




Στο παρέλθον, έχουμε κανει σε αυτό το forum, διάφορες αναφόρες αλλα και αποδόσεις άρθρων που έχουν σχέση με διατροφές βασισμένες σε λιπαρά και πρωτείνες, και οχι τοσο σε υδατάνθρακες..Αρκετοί τις χρησιμοποιούν, μετα απο παρότρυνση ενός ειδικου διατροφολόγου, ή απο φίλους που τις έχουν δοκιμάσει και 'εχουν δει καλά αποτελέσματα με αυτες..
Μετα απο μια πρόσφατη τέτοια κουβέντα που είχα με μια γνωστή μου, που για τους ίδιους λόγους ξεκίνησε μια ανάλογη διατροφη για ενα διάστημα μηνών, και μιάς κ βρήκα κ το αρθράκι αυτο, είπα να κάνω μια ελεύθερη απόδοση πανω στο κομμάτι, του αν "κολλάνε" οι διατροφές αυτές με το bodybuilding.

Οπως τόνισα και στην φίλη μου, για να είσαι σίγουρος οτι κάνεις σωστά μια τέτοια διατροφή, θα πρέπει να εχεις καλές γνώσεις του αντικειμένου, συν οτι θα για να είσαι σίγουρος θα πρέπει να μετριέσαι ανα διαστήματα, καλου κακου με την χρήση ketostix..Τα οποια και πάλι μπορει να σε προδώσουν καμιά φορά, αλλα τουλάχιστον θα εχεις μια καλύτερη εικόνα στο τι ακριβώς γίνεται στο σώμα σου..
Οι περισσότερες, αν οχι ολες ανάλογες διατροφές που γίνονται, και χρησιμοποιουνται στις μελέτες, γινονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον, απο γνωστες του αντικειμένου οι οποιοι παρακολουθουν ακριβώς τι χορηγούν για διατροφικούς λόγους στα ατομα που συμμετέχουν, και μπορούν ανα πασα στιγμη να προσαρμόσουν και να προσέξουν να μην βγει το άτομο αυτό απο τη διαδικασία της κετωσης.

Το πρόβλημα ομως ειναι, στις περιπτώσεις που τις κανει καποιος απλο άνθρωπος στην καθημερινοτητα του, κατα ποσο τελικα μπορει να μεινει σε κετωση..
Θα πρεπει να επιλέγει κατα βαση τροφές οι οποιες δεν ειναι επεξεργασμενες, γιατι πλεον τα παντα μεσα εχουν πρόσθετα τα οποια δεν βοηθουν να υπλογισει καποιος ακριβως τι προσλαμβανει διατροφικα...Ακομα ομως και στις περιπτωσεις που γινεται "καθαρη" επιλογη τροφης, τα παντα θα πρεπει να ειναι υολογισμενα ακριβως γιατι ακομα και ενα μηλο λιγο μεγαλυτερο σε μεγεθος μπορει να σε βγαλει απο την κετωση.

Ακομα περισοτερο, ειδικα για οσους ασχολουνται με το bodybuilding, ενα αλλο θεμα ειναι οι αυξημενες αναγκες σε προσληψη πρωτεινης για μυικη αναπτυξη.
Για μια διατροφη κετωσης, η πρωτεινη θα πρεπει να περιοριστει στο 20%-30% των ημερισιων θερμιδων, πραγμα το οποιο κανει δυσκολη την προσληψη της σε επαρκεις ποσοτητες που ειναι απαραιτητες, αναλογα τα δεδομενα του καθενος.

Κάθε σώμα ειναι διαφορετικό

Πράγμα το οποίο στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει οτι δεν υπαρχουν ακριβεις οδηγιες για το πως μπορει καποιος να κανει σωστη χρηση μιας τετοιας διατορφης αν δεν πειραματιστει..Η γνωστη μου για παράδειγμα μου ανέφερε οτι κανει ακριβώς αυτο που της ειπε το άτομο που της έδωσε οδηγίες για την διατροφή αυτη..Οποιος εχει ασχοληθεί, εστω και σε στοιχειώδη πράγματα με διατροφές, μπορει να καταλάβει ποσο άστοχη ηταν η εκτίμηση αυτη, γιατι ενω οι μεταβολικές διαδικασίες μπορει να ειναι ιδιες σε ολους, το τι ακριβως γινεται και το πως ακριβως διαχειριζεται ενα σωμα καθετι που του δινουμε διαφερει αρκετα εως πολυ αναλογα την περιπτωση.
Με λιγα λογια, καποιος που ειναι σε κετωση μπορει να τη διατηρήσει με ενα ποσοστό πρωτεΐνης στο 20%, ενω αλλος μπορει στο 30%, αλλα αυτο αν δεν κρατας σημειώσεις και δεν μετρας τι κανεις δεν μπορεις να το ξερεις με απλες "οδηγίες".
Πλεον θερμοί υποστηρικτές των διατροφών αυτων, αναφέρουν οτι η διαδικασία της γλυκονεογενεσης, απο τα επιπλέον αμινοξέα στο σωμα μεσω της λήψης πρωτεΐνης, δεν ειναι κατι που θα πρεπει να μας ανησυχει, γιατι δεν εχει επιπτωση σε μια κετο διατροφη..Αλλα οι αναφορές αυτες δεν επαρκούν για να καταρρίψουν αυτα που μεχρι τωρα ξέρουμε πανω στη διαδικασία αυτη.
Συμπληρωματικα, ειδικα η χρηση συμπληρωματων πρωτεΐνης οπως whey, το κανει αρκετα ποιο περίπλοκο μιας και η χρήση της, μπορει να εχει επιπτώσεις στην κετωση.
Μπορει και να μην εχει αν ξέρεις τι κανεις, αλλα το θέμα ειναι οτι για να εισαι σίγουρος θα πρέπει να μετράς, με ακρίβεια





Έρευνες σε άτομα με διαβήτη

Αρκετοί απο τους υποστηρικτές των κετονικων διατροφών, χρησιμοποιουν σαν παραδείγματα πανω στο κομμάτι της γλυκονεογενης διάφορες μελέτες οι οποιες έχουν γινει σε διαβητικους..Οι μελέτες αυτες, μας δείχνουν οτι η διαδικασία αυτη μπορεί να συμβεί μετα απο ενα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη, αλλα μόνο υπο συνθήκες και παλι ομως, λενε, οτι δεν επηρεάζει την κετωση.
Στην πράξη, η γλυκονεογενηση μπορεί να μην επηρεάζει κατι στις έρευνες αυτες, αλλα τα δεδομένα ειναι οτι οι άνθρωποι που συμμετείχαν δεν ηταν σε κετωση.
Ηταν απλοι άνθρωποι με διαβήτη, η σε κάποιες περιπτώσεις και υγιείς άνθρωποι, στους οποίους δόθηκε ενα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη μετα απο μια διαδικασία ολονύχτιας νηστείας..Η γλυκονεογενεση υπήρχε, αλλα σε μικρο βαθμό οπως λενε οι υποστηρικτές των κετο διατροφών.

Το θεμα, ειναι ομως οτι το κανει κάποιος μια ολονυκτια νηστεία, δεν ειναι αρκετή για να του αδειάσει τις αποθήκες γλυκογόνου στο σώμα, οποτε τα αποτελέσματα αυτα δεν ειναι και περίεργα.
Μια έρευνα που θα πρέπει να δουν αναφορικά, ειναι αυτη, η οποία μας δείχνει οτι οι συμμετέχοντες ειχαν μπει σε πραγματική διαδικασία απογλυκογονωσης, ενω στη συνέχεια τους χορηγήθηκε μια διατροφή με 0% υ/ες, 30% πρωτεινες και 70% λιπαρα, ενω και μεσω άσκησης άδειασαν τα υπόλοιπα γλυκογονου στο σωμα.
Στην περιπτωση αυτη βλεπουμε οτι το ποσοστό της ενεργειας που δαπανήθηκε αυξήθηκε, και απο το συνολικό ποσοστό αύξησης το 42% οφειλόταν στη διαδικασία της γλυκονεογενης, με το 33% να οφειλεται ποσοστό αρκετό για να βγαλει καποιον απο την κετωση.

Καλό είναι όπως σε ολα τα πράγματα, ετσι και εδω να κρατάμε μια ισορροπία..Μια διατροφή οπως η κετονικη, μπορεί να μην ειναι κατάλληλη για ολους οσους ασχολούνται με το bodybuilding, η ακομα και αν θελουν να τη δοκιμάσουν μονο και μονο για απώλεια λίπους..Συνήθως οι γνώστες μέθοδοι ειναι και οι αποτελεσματικοτερες πανω σε αυτο το κομμάτι, χωρις να χρειάζεται να καταφευγουμε σε υπερβολές.