Bodybuilding e-Shop

Διατροφή Γράμμωσης Εκτύπωση

Συντάκτης: Muscleboss

Εμφανίσεις: 271757

Διατήρηση επιπέδων ενέργειας και απαγόρευση φρουκτόζης!

Το πρώτο στοιχείο αυτής της δίαιτας που θέλω να τονίσω είναι η απόλυτη αποφυγή της φρουκτόζης. Κατά τη διάρκεια αυτής της δίαιτας δεν επιτρέπεται να τρώτε φρούτα. Φυσικά και δεν καταδικάζουμε τα φρούτα, ωστόσο ο στόχος μας είναι η βελτιστοποίηση των επιπέδων ενέργειας στο γυμναστήριο και για να γίνει αυτό πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας σε άλλες τροφές. Αν καταφέρουμε να διατηρήσουμε ένα σταθερό επίπεδο ενέργειας στην προπόνηση θα διατηρήσουμε μεγαλύτερο ποσοστό μυϊκής μάζας.
Τα φρούτα φυσικά και έχουν θέση στο άθλημα του bodybuilding αλλά όχι στο συγκεκριμένο συνδυασμό θρεπτικών συστατικών που προτείνει αυτή η δίαιτα.
Η φρουκτόζη λοιπόν αποθηκεύεται στο συκώτι ώστε να χρησιμοποιηθεί αργότερα σαν ενέργεια, ενώ είναι λιγότερο πιθανό να αποθηκευτεί στα μυϊκά κύτταρα. Οι θερμίδες που θα πρέπει να καταναλώνονται στην δίαιτα θα δείτε ότι είναι λίγες και δε θα τις επιλέξουμε από ένα διατροφικό στοιχείο που δε βελτιστοποιεί τα μυϊκά αποθέματα ενέργειας τα οποία τα χρειαζόμαστε κατά τη διάρκεια της προπόνησης για να διατηρήσουμε τη δύναμη και αντοχή μας. Με αυτόν τον τρόπο θα παρατηρήσετε και καλύτερα πρηξίματα στη δίαιτα από το αν χρησιμοποιούσατε τροφές με φρουκτόζη. Έτσι λοιπόν οι υδατάνθρακές μας θα προέρχονται αποκλειστικά από αμυλούχα τρόφιμα και πράσινα λαχανικά. Θα δούμε περισσότερες σχετικές λεπτομέρειες παρακάτω.

Έλεγχος της Ινσουλίνης και η σημασία της Γλυκαγόνης στην καύση λίπους!

Γλυκαγόνη… Τι ακριβώς είναι αυτή η ουσία που εκκρίνει το σώμα μας;
Έχετε δει ποτέ να χορηγείται γλυκαγόνη σε υπογλυκαιμικούς ασθενείς (ασθενείς με πολύ χαμηλά επίπεδα γλυκογόνου – ενέργειας); Αν δεν έχετε δει λοιπόν να σας ενημερώσω ότι η γλυκαγόνη απελευθερώνει τα αποθηκευμένα αποθέματα ενέργειας στο σώμα του ασθενούς και τον βγάζει από την υπογλυκαιμική κατάσταση. Αν μπέρδεψα μερικούς ζητώ συγνώμη, αλλά θα δείτε στην πορεία πόσο σημαντική είναι αυτή η ορμόνη!

Η Γλυκαγόνη λοιπόν είναι το αντίθετο της ινσουλίνης. Η ινσουλίνη (όπως ελπίζω να γνωρίζετε) είναι μια ορμόνη αποθήκευσης, ενώ η γλυκαγόνη είναι μια ορμόνη απελευθέρωσης.
Η Γλυκαγόνη λοιπόν είναι αυτή η οποία τραβά τα λιπαρά οξέα από τις αποθήκες λίπους με σκοπό την παραγωγή ενέργειας! Με λίγα λόγια η Γλυκαγόνη προάγει την καύση λίπους και όπως η ινσουλίνη εκκρίνεται και αυτή από το πάγκρεας!
Ωραία λοιπόν, άρα αν καταφέρουμε νε ελέγξουμε τη Γλυκαγόνη τότε ελέγχουμε και την καύση λίπους! Πώς όμως θα γίνει αυτό;
Ο τρόπος ελέγχου της γλυκαγόνης είναι ο έλεγχος της ινσουλίνης, ή καλύτερα η καταπίεση της ινσουλίνης, καθότι οι δύο αυτές ορμόνες ανταγωνίζονται και όταν η μία είναι χαμηλά η άλλη είναι ψηλά. Το όλο θέμα όμως γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο όταν δούμε ότι και η ινσουλίνη μπορεί να προσφέρει κάποια θετικά στοιχεία στην επιτυχία αυτής της δίαιτας.

Διατροφή ΓράμμωσηςΙνσουλίνη

Η ινσουλίνη είναι το πιο σημαντικό σημείο κάθε διατροφής. Είτε θέλετε να ανεβάσετε το βάρος σας είτε να το μειώσετε, ο σωστός χειρισμός αυτής της ορμόνης είναι ο καθοριστικότερος παράγοντας για του πόσο γρήγορα θα φτάσετε τους στόχους σας.

Η ινσουλίνη λοιπόν είναι μια αποθηκευτική ορμόνη, ένας αποθηκευτικός μεταφορέας Βοηθά στην αποθήκευση θρεπτικών συστατικών στα μυικά μας κύτταρα αλλά δυστυχώς αποθηκεύει επίσης και λίπος. Είναι λοιπόν ένα δίκοπο μαχαίρι. Ας δούμε τα θετικά και αρνητικά του σημεία:

Θετικά της Ινσουλίνης

  • Μεταφέρει τα αναβολικά θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες, αμινοξέα και κρεατίνη στα μυϊκά μας κύτταρα
  • Καταπιέζει τα επίπεδα της κορτιζόλης (Της ορμόνης που οι bodybuilders μισούν! Να θυμίσουμε ότι η κορτιζόλη είναι υπεύθυνη για την καταστροφή των μυών μας και την επιβράδυνση του μεταβολισμού)
  • Είναι η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για τον αναβολισμό και τη ανάπτυξή μας

Αρνητικά της Ινσουλίνης

  • Μειώνει την ικανότητα καύσης λίπους
  • Αποθηκεύει λίπος
  • Πολυάριθμες εκκρίσεις ινσουλίνης μπορούν να οδηγήσουν σε αντίσταση στην ινσουλίνη (που θα δούμε παρακάτω)

Μπορεί να σας κούρασα μέχρι εδώ αλλά πλέον φτάνουμε σε δύο πολύ σημαντικά συμπεράσματα:

  1. Διατήρηση των επιπέδων της ινσουλίνης σχετικά χαμηλά
  2. Χρησιμοποίηση της ινσουλίνης σε ειδικές στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας για την καταπίεση της κορτιζόλης και την προαγωγή της μυϊκής ανάρρωσης.