Bodybuilding e-Shop

Προετοιμασία αγώνων Εκτύπωση

Συντάκτης: ioannis

Εμφανίσεις: 20558

ΔΙΑΙΤΑ

Προετοιμασία αγώνωνΕάν κάποιος σας πει ότι η δίαιτα δεν είναι το πιο σημαντικό τμήμα της προετοιμασίας σας για έναν αγώνα, τότε η σας λέει ψέματα ή δεν έχει ιδέα από αγώνες bodybuilding. Και η προπόνηση, βέβαια, είναι σημαντική, αλλά όχι τόσο ώστε να κερδίσετε τον αγώνα. Το κλειδί για τη νίκη είναι η δίαιτα. Δείτε το όλο θέμα με τον εξής τρόπο: Ενώ θα κάνετε δίαιτα, είναι αδύνατον να αυξήσετε τα μεγάλα ποσοστά του όγκου σας. Μπορεί, βέβαια, να μπορέσετε να πάρετε ένα ή δύο κιλά, αλλά αυτό είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατον. Λοιπόν, τι άλλο σας μένει; Σίγουρα όχι το μαύρισμα, το ποζάρισμα ή το μαγιό που θα φορέσετε. Αυτά δεν έκαναν κανένα να χάσει τον αγώνα όταν η απόφαση είχε φτάσει στους δύο αθλητές. Ας μη γελιόμαστε, το κλειδί για να κερδίζετε αγώνες, εφόσον βέβαια έχετε ένα καλό σώμα και αρκετό όγκο, είναι η δίαιτα!.

Ξέρω πολλούς ανθρώπους που αφού έχασαν σε κάποιον αγώνα επειδή είχαν πολύ λίπος, άρχισαν να διαμαρτύρονται λέγοντας: Μα αυτός δεν ήταν αγώνας για να δούμε ποιος είχε κάνει την πιο αυστηρή δίαιτα![/i] Και αυτοί είναι οι ίδιοι που σε κάθε αγώνα εμφανίζονται με περιττό πάχος. Φοβούνται να χάσουν λίγο όγκο κι έτσι καταλήγουν να εμφανίζονται "φουσκωμένοι" και χωρίς γράμμωση. Κάπου ξέχασαν το στόχο τους και νομίζουν ότι είναι προετοιμασμένοι, παρά το γεγονός ότι ο καθρέφτης τους δείχνει το αντίθετο. Το γεγονός είναι ότι οι αγώνες bodybuilding δεν είναι μόνο δίαιτα, άλλα αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση όταν ένας αθλητής θέλει να διεκδικήσει την πρώτη θέση. Έχω παρακολουθήσει πολλούς αγώνες που οι κριτές επιβραβεύουν αυτούς που έχουν γραμμωμένο σώμα με ευδιάκριτους , σκληρούς μυς, που όμως αυτό το σώμα δεν είναι πλήρες και όχι άλλους που έχουν μεν ένα πλήρες σώμα άλλά έχουν λίπος και όχι ευδιάκριτους μυς. Κι εγώ πιστεύω ότι οι κριτές έχουν δίκιο. Μπορεί να έχεις το καλύτερο σώμα του κόσμου, με τέλειες αναλογιές, αλλά εάν δεν το δείξεις με τέτοιο τρόπο που να αναδεικνύεται η φυσική του τελειότητα, τότε κάποιος άλλος με μικρή μέση και καλούς κοιλιακούς θα σας νικά σε κάθε αγώνα που ερχόσαστε αντιμέτωποι. Κι αυτό θα συμβαίνει επειδή έκανε σωστή δίαιτα και έχει αναδείξει τα θετικά του σημεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι αγώνες κερδίζονται όταν καταφέρνετε να κρύβετε τα αδύνατα σημεία σας και ταυτόχρονα αναδεικνύετε τα δυνατά μέρη του σώματος σας και ένας τρόπος για να κάνετε αυτό με επιτυχία, είναι η σωστή δίαιτα.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, η δίαιτα είναι μια δύσκολη υπόθεση. Θα πρέπει να έχετε πάντα υπόψην σας ότι ούτε εγώ, ούτε κανένας άλλος μπορεί να σας δώσει τη δίαιτα που ταιριάζει καλύτερα στο σώμα σας. Όμως, αυτό που μπορώ να κάνω , είναι να σας προτείνω μερικές βασικές αρχές της δίαιτας αγώνων και να σας δώσω ορισμένες συμβουλές για την τελευταία εβδομάδα προετοιμασίας που θα σας βοηθήσουν να χάσετε λίγο ακόμα λίπος. Θα ξέρετε, βέβαια, ότι γυμνάζω πολλούς επαγγελματίες και έχω πολύ μεγάλη εμπειρία, όχι μόνο επειδή προπονώ επαγγελματίες, αλλά και επειδή γυμνάζομαι και εγώ ο ίδιος. Όμως, αυτό που αποδίδει για μένα η για τους επαγγελματίες, μπορεί να μην αποδώσει για σας. Θα κάνετε, λοιπόν , ότι κάνουν οι επαγγελματίες: Θα ακολουθήσετε, δηλαδή, βασικούς κανόνες προσθέτοντας ανάλογα τις λεπτομέρειες που ταιριάζουν στο δικό σας σώμα.

Είμαι οπαδός της δίαιτας που ονομάζω "δίαιτα κύκλων". Αυτή η μέθοδος είναι η καλύτερη για να διατηρείτε το σώμα σας σε συνεχή εγρήγορση και να έχετε διαρκώς αποτελέσματα.

Εάν στο παρελθόν έχετε κάνει δίαιτα για αγώνες και αλλάξατε τμήματά της, τότε καταλαβαίνετε τι εννοώ, επειδή οι αλλαγές που κάνατε σίγουρα έφεραν αποτελέσματα. Η δίαιτα κύκλων μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές και να της παρέχει πολλές εναλλακτικές λύσεις για να επιτύχετε τα αποτελέσματα που θέλετε εντός του διαθέσιμου χρόνου που έχετε. Μπορεί να περιλαμβάνει τη χρονική αλλαγή μακροπρόθεσμων κύκλων, την αλλαγή του είδους των τροφών, ή την αλλαγή των θερμίδων, ή την αλλαγή των ποσοτήτων πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λίπους που τρώτε σε καθημερινή βάση. Σας προτείνω να δοκιμάσετε όλους αυτούς τους κύκλους αλλαγών ώστε να διαπιστώσετε σε τι ακριβώς αντιδρά καλύτερα το σώμα σας. Πρώτα μπορείτε να κάνετε μια δίαιτα διάρκειας 10-18 εβδομάδων. Ελπίζω να μην έχετε έρθει σε τόσο άσχημη φυσική κατάσταση ΄ώστε να χρειάζεστε δίαιτα μεγαλύτερης διάρκειας. Ακόμη και οι 18 εβδομάδες θεωρείται μεγάλο χρονικό διάστημα. Όμως, ας υποθέσουμε ότι χρειάζεστε δίαιτα 12 εβδομάδων.

Χρησιμοποιώντας την αρχή του κύκλου, χωρίζετε αυτό το διάστημα σε τέσσερις περιόδους, τριών εβδομάδων. Οι πρώτες τρεις εβδομάδες (πρώτη περίοδος) θα είναι αφιερωμένες στον καθαρισμό της διατροφής σας από τις τροφές που τρώγατε και που δεν έχουν ποιοτικά διατροφικά στοιχεία. Για παράδειγμα :Εάν μέχρι τώρα τρώγατε παγωτά και γλυκίσματα μαζί με πολλά αμυλώδη προϊόντα, θα τα αφαιρέσετε αμέσως απ?τη διατροφή σας και θα τα αντικαταστήσετε με καλές τροφές που περιέχουν μεν μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων -που όμως είναι ποιοτικές θερμίδες.