Bodybuilding e-Shop

ZMA Εκτύπωση

Συντάκτης: Gasturb

Εμφανίσεις: 11445

Πως η ηλικία επηρεάζει τον ύπνο

Η ποιότητα του ύπνου-βαθύς ύπνος (SWS)-μειώνεται όσο μεγαλώνει η ηλικία του ατόμου. Η ίδια μείωση-λόγω της ηλικίας-παρατηρείται και στην μυϊκή μάζα, στην αυξητική ορμόνη (GH) και στον αυξητικό παράγοντα 1 ινσουλίνης (IGF-1). Σε φυσιολογικά νεαρά άτομα, παρατηρείται ''έκρηξη παραγωγής'' αυξητικής ορμόνης (GH) μόλις επέλθει ο ύπνος και σε συνδυασμό με τα βαθύτερα στάδια του ύπνου (SWS). Στον ανδρικό πληθυσμό περίπου το 70% της καθημερινής παραγωγής συμβαίνει κατά τα πρώτα στάδια του ύπνου. Αποδεικτικά στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια συνεχής εξάρτηση ανάμεσα στην διάρκεια της ποιότητας ύπνου (στάδια 3 και 4) και της αυξημένης παραγωγής αυξητικής ορμόνης (GH) και το αντίθετο.

Πως το ΖΜΑ επηρεάζει τον ύπνο

Η φαρμακολογική διέγερση των βαθύτερων φάσεων του ύπνου (SWS) επιτυγχάνει μεγαλύτερη απελευθέρωση αυξητικής ορμόνης (GH). Παρασκευάσματα που πετυχαίνουν να αυξήσουν την ποιότητα του ύπνου, αποτελούν μια νέα ομάδα συμπληρωμάτων διατροφής απαραίτητα για τους αθλητές που γυμνάζονται εντατικά και σε ρυθμούς πρωταθλητισμού.Ερευνητές έχουν αποδείξει ότι η χρόνια έλλειψη ύπνου προκαλεί έλλειψη μαγνησίου καθώς και μειωμένη ανθεκτικότητα στην άσκηση. Μελέτη σε ομάδα ασθενών που έπασχαν από έντονη αϋπνία έδειξε ότι η αποτελεσματικότητα του ύπνου βελτιώθηκε σημαντικά με την χορήγηση μαγνησίου. Η έλλειψη μαγνησίου έχει αποδειχτεί ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα στον ασκούμενο (μυϊκές κράμπες , θλάσεις κλπ) και συχνά η συμπληρωματική χορήγησή της κρίνεται απαραίτητη. Το ZMA περιέχει μαγνήσιο σε μια ιδιαίτερη υψηλή βιολογικής αξίας μορφή (magnesium aspartate). Μελέτες έχουν δείξει ότι η μορφή αυτή έχει μεγαλύτερη απορροφητικότητα συγκρίνοντάς την με άλλες μορφές.

Πως η άσκηση επιδρά στην παραγωγή τεστοστερόνης

Υπάρχει μια διάσπαρτη λανθασμένη εντύπωση ότι η άσκηση αυξάνει την παραγωγή τεστοστερόνης. Αντίθετα , η για μεγάλο συνεχόμενο χρονικό διάστημα άσκηση, μειώνει την παραγωγή τεστοστερόνης σε ποσοστό 10%. Πολλές έρευνες έχουν δείξει αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης στο αίμα μετά την άσκηση. Όμως αυτό είναι μια προσωρινή και ψεύτικη αύξηση. Γι'αυτό και οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται πάντα πρωί. Μεγάλη έκκριση τεστοστερόνης συμβαίνει κατά την διάρκεια του ύπνου και τα επίπεδα στο αίμα φτάνουν σε μέγιστο βαθμό κατά τις πρώτες πρωινές ώρες. Κατά την διάρκεια της ημέρας τα επίπεδα μειώνονται και το βράδυ το ποσοστό της μείωσης μπορεί να φτάσει και το 25%.

Πως η ηλικία επιδρά στην παραγωγή τεστοστερόνης

Τα επίπεδα τεστοστερόνης μειώνονται και όσο μεγαλώνει η ηλικία. Κλινικές μελέτες σε 4.000 βετεράνους στρατιώτες έδειξε ότι το επίπεδο της ελεύθερης τεστοστερόνης στο αίμα παρουσιάζει μια πτώση που μπορεί να υπερβεί και το 30% στις ηλικίες μεταξύ 32 και 44 ετών.

Πως το ΖΜΑ επιδρά στην παραγωγή τεστοστερόνης

Η σχέση μεταξύ ψευδάργυρου και τεστοστερόνης είναι πια γνωστή για περισσότερα από 15 χρόνια. Το 1982 σε μια έρευνα με νεφροπαθείς που έπασχαν από έλλειψη ψευδάργυρου, η χορήγηση συμπληρώματος για έξι μήνες προκάλεσε μια αύξηση στα επίπεδα τεστοστερόνης κατά 85%. Σε άλλη έρευνα το 1996, η χορήγηση 30mg ψευδάργυρου σε υγιή άτομα που είχαν μερική έλλειψη, προκάλεσε μετά από έξι μήνες διπλασιασμό των επιπέδων τεστοστερόνης. Μια ανεξάρτητη μελέτη για το ZMA έγινε πρόσφατα στο Western Washington University από την ερευνήτρια Lorrie Brilla, Ph.D. Σε μια ομάδα από 12 αθλητές του Αμερικάνικου ποδοσφαίρου NCAA χορηγήθηκε πριν την νυχτερινή κατάκλιση και για 8 εβδομάδες ΖΜΑ™. Παρατηρήθηκαν αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης (ολικής και ελεύθερης) σε ποσοστό 33.5%, σε αντίθεση με άλλη ομάδα 15 αθλητών, που τους χορηγήθηκε εικονικό παρασκεύασμα (placebo), οι οποίοι παρουσίασαν μείωση των επιπέδων αυτών κατά 10%.

Πως η άσκηση επιδρά στην παραγωγή αυξητικής ορμόνης

Οι απλές μετρήσεις των επιπέδων της αυξητικής ορμόνης (GH) δεν είναι τόσο χρήσιμες όσο οι μετρήσεις των επιπέδων του ινσουλινικού παράγοντα (IGF-1), οι οποίες είναι πιο σταθερές και λειτουργούν ως δείκτης για την κατάσταση (status) της αυξητικής ορμόνης. Η μακράς διαρκείας έντονη άσκηση οδηγεί σε σημαντικά μειωμένα επίπεδα IGF-1. Σε μια έρευνα με 9 αθλητές της ενόργανης γυμναστικής μετά από έντονη προπόνηση τριών ημερών, βρέθηκαν μειωμένα επίπεδα IGF-1 κατά 24% (17). Σε αντίστοιχη άλλη έρευνα 38 άνδρες γυμνάστηκαν εντατικά σε ένα πρόγραμμα φυσικής κατάστασης διάρκειας 5 εβδομάδων. Στο τέλος της προετοιμασίας οι μετρήσεις έδειξαν το επίπεδο IGF-1 μειωμένο κατά μέσο όρο 12%.

Πως η ηλικία επιδρά στην παραγωγή αυξητικής ορμόνης

Η παραγωγή αυξητικής ορμόνης (GH) μειώνεται και με την ηλικία. Έχει δημοσιευτεί ότι μετά το 21ο έτος της ηλικίας το επίπεδο της αυξητικής ορμόνης (GH) παρουσιάζει μια μείωση κατά 50% κάθε 7 χρόνια. Για παράδειγμα αν τα επίπεδα IGF-1σε ηλικία 21 ετών είναι 400ng/mL σε ηλικία 28 ετών θα είναι 200ng/mL. Μετά από 7 χρόνια θα είναι 100ng/mL και σε ηλικία 42 ετών θα είναι 50ng/mL. Δηλαδή το 1/8 από ότι ήταν στο 21ο έτος.

ZMAΠως το ΖΜΑ επιδρά στην παραγωγή αυξητικής ορμόνης

Σημαντικοί παράγοντες στην παραγωγή αυξητικής ορμόνης (GH) είναι ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο, η τεστοστερόνη και η ινσουλίνη , ενώ αντίθετα αρνητική επίδραση έχει η κορτιζόλη. Έχει αναφερθεί ότι η συμπληρωματική χορήγηση ψευδάργυρου και μαγνησίου μειώνουν σημαντικά τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα σε ποσοστά 25% - 59%. Η συμπληρωματική χορήγηση ψευδάργυρου έχει αναφερθεί ότι έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στα επίπεδα IGF-1 στον άνθρωπο. Σε μια μελέτη παιδιών με μειωμένη ανάπτυξη, τα παιδιά στα οποία χορηγήθηκε ψευδάργυρος έδειξαν μια αύξηση των επιπέδων IFG-1κατά 47% μετά από ένα μήνα θεραπείας και κατά 70% μετά από πέντε μήνες.Στην έρευνα της Dr. Brilla, οι αθλητές του NCAA που έπαιρναν ΖΜΑ πριν την νυκτερινή κατάκλιση, παρουσίασαν μια αύξηση στα επίπεδα του IGF-1κατά 3.6%. Αντίθετα η ομάδα ελέγχου, που χρησιμοποιούσε εικονικό παρασκεύασμα (placebo), παρουσίασε μείωση των επιπέδων IGF-1κατά 21.5%. Στην ίδια έρευνα μετρήθηκαν επίσης και τα επίπεδα δύναμης των αθλητών πριν και μετά χρησιμοποιώντας ισοκινητικό δυναμόμετρο Biodex. Οι αθλητές που χρησιμοποίησαν το ZMA κατά την διάρκεια των 8 εβδομάδων είχαν 2.5 φορές μεγαλύτερη απόδοση από την ομάδα ελέγχου. Η δύναμη αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 11.4% έναντι 4.6%. Ίδια αποτελέσματα παρατηρήθηκαν και στις μετρήσεις ισχύος όπου οι αντίστοιχες αυξήσεις ήταν 18.2% έναντι 9.4%.

Συμπέρασμα

Το ZMA είναι ένα μοναδικά εξελιγμένο προϊόν συμπληρωματικής ενίσχυσης της διατροφής σε ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Ο βαθμός απορρόφησής του από τον οργανισμό είναι ο μέγιστος δυνατός. Το αποτέλεσμα αυτού είναι η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου, η καλύτερη αποκατάσταση και ανάπλαση κατεστραμμένου μυϊκού ιστού καθώς και μεγιστοποίηση της παραγωγής των αναβολικών ορμονών.

Gasturb