Bodybuilding e-Shop

Blood Flow Restriction (Occlusion) Training Εκτύπωση

Συντάκτης: Ioannis Duff

Εμφανίσεις: 1023

Blood Flow Restriction (Occlusion) Training - Τι είναι και πως λειτουργεί;




Αν θέλετε να μάθετε αν αυτή η μέθοδος εκγύμνασης μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε μυς πιο γρήγορα τότε θα θέλετε να διαβάσετε αυτό το άρθρο.

Η μεθοδος BFR έχει τραβήξει τα βλέμματα τελευταία, και για καλό λόγο. Ακούγεται σαν κάτι καινούργιο, επιστημονικό και για κάποιους έως και επαναστατικό. Μυρίζει όμως και απάτη. Σαν να δημιουργήθηκε από εμπόρους και πωλητές για να πουλήσουν ότι τους έχει μείνει στο ράφι από περιοδικά και συμπληρώματα.
Και για τον παραπάνω λόγο είστε σκεπτικοί. Και καλά κάνετε. Βλέπετε, όσο περισσότερο χρόνο περνάς επιμορφώνοντας τον εαυτό σου στο θέμα της σωματοδόμησης τόσο πιο σίγουρος γίνεσαι για ένα πράγμα:
Αν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό - πολύ εύκολο, πολύ αποτελεσματικό, πολύ εφευρετικό - σχεδόν πάντα τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Στο τέλος πάντα μαθαίνεις ότι δεν υπάρχουν εύκολοι δρόμοι και παρακάμψεις στο χτίσιμο ενός δυνατού, μυώδους και σφιχτού σώματος. 
Υπάρχουν σωστοί και λάθος τρόποι προσέγγισης των παρακάτω προφανώς, αλλά τουλάχιστον το 80% από τα μακροχρόνια αποτελέσματα σας θα προκληθούν από προσεκτική εφαρμογή των βασικών αρχών:

 Έμφαση στις πολυαρθρικές ασκήσεις με ελεύθερα βάρη.
 Συνετός προγραμματισμός της εκγύμνασης.
 Εξασφάλιση επαρκής ανάρρωσης.
 Σωστή διατροφή.

Οτιδήποτε άλλο πρέπει να το κοιτάμε εξονυχιστικά διότι είναι στην καλύτερη περίπτωση αχρείαστο για τους περισσότερους. Που μας φέρνει στο θέμα μας: 
Blood Flow Restriction Training (ή αλλιώς Occlusion Training).

Τι είναι; Πως υποτίθεται ότι δουλεύει; Πόσο αποτελεσματικό είναι; Είναι επικίνδυνο; Πως γίνεται σωστά;
Αυτό το άρθρο θα σας δώσει τις απαντήσεις σε όλες αυτές τις ερωτήσεις και ακόμη περισσότερες. Όταν τελειωσετε την ανάγνωση θα έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να αποφασίσετε αν η μέθοδος αυτή σας ταιριάζει και πως να την χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά και με ασφάλεια.

Blood Flow Restriction Training - Τι είναι;



Όπως προδίδει και το όνομα, η εκγύμναση με την μέθοδο αυτή περιλαμβάνει τον περιορισμό της ροής του αίματος σε μια μυική ομάδα κατά την διάρκεια της προπόνησης. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να ξέρετε είναι ότι ο σκοπός δεν είναι να κόψουμε τελείως την δίοδο του αίματος σε έναν μυ.
Θέλουμε απλά να ελαττώσουμε τον ρυθμό κατά τον οποίο το αίμα επιστρέφει από τους μύες στην καρδιά.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το αίμα να παραμένει μέσα στους μύες μας για περισσότερο, το οποίο
όπως θα δείτε παρακάτω επηρεάζει την φυσιολογία των μυών μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Blood Flow Restriction Training - Πώς λειτουργεί;

Το αίμα είναι το σύστημα μεταφοράς του σώματος μας για το οξυγόνο, τις θρεπτικές ουσίες, την γλυκόζη, διάφορες ορμόνες και άλλες ενώσεις που χρειαζόμαστε
για να διατηρηθούμε στη ζωή. Πόσο μάλλον για να σηκώνουμε βάρη, να πηδάμε ψηλά, να τρέχουμε και τα συναφή. Για αυτόν τον λόγο οι μύες χρειάζονται
συνεχή παροχή αίματος για να λειτουργούν.
Η καρδιά μας στέλνει αίμα στους μυς μας μέσα από τις αρτηρίες, οι οποίες είναι μεγάλα αιμοφόρα αγγεία με μυικά τοιχώματα που διασχίζουν όλο μας το σώμα.
Το αίμα βρίσκει τον δρόμο του πίσω στην καρδιά μέσω των φλεβών, μια διαφορετική ομάδα αγγείων που διασχίζει το σώμα μας.
Όταν λοιπόν επιδιδόμαστε σε προπόνηση αντιστάσεων, ειδικά στο υψηλό εύρος επαναλήψεων, η ποσότητα του αίματος που πηγαίνει από την
καρδιά στους μύες μας μεταφέρεται με μεγαλύτερο ρυθμό από ότι η ποσότητα του αίματος που επιστρέφει από τους μύες στην καρδιά.

Εν μέρει, αυτός είναι ο λόγος που όταν γυμναζόμαστε με βάρη οι μύες μας διογκώνονται (pump).

Το pump αυτό ελαττώνεται ανάμεσα στα σετ επειδή μειώνεται ο ρυθμός της αρτηριακής παροχής αίματος και το αίμα σιγά σιγά αποχωρεί από τους διογκωμένους μυς μας.

Το όλο νόημα πίσω από την εν λόγω μέθοδο λοιπόν είναι να παρατείνουμε το pump.

Αυτό επιτυγχάνεται εφαρμόζοντας μια περιχειρίδα στο άκρο/άκρα που γυμνάζουμε, πράγμα το οποίο επιτρέπει στο αίμα να εισέλθει στον μυ άλλα το περιορίζει κατά την έξοδο του.
Τώρα ξέρω τι σκέφτεστε: Το να φουσκώνουν οι μυς κατά την προπόνηση είναι ωραίο δεν λέω άλλα πως θα μπορούσε αυτό να επηρεάσει την μυική μου ανάπτυξη;
Συνεχίστε να διαβάζετε και θα βρείτε την απάντηση στο ερώτημα σας.