Bodybuilding e-Shop

Βασικές Έννοιες Προπονητικής Με Αντιστάσεις Εκτύπωση

Συντάκτης: Κώστας Σταμάτης

Εμφανίσεις: 566

Βασικές Έννοιες Προπονητικής Με Αντιστάσεις

Τι ακούμε συχνά μέσα στο χώρο του γυμναστήριου από νέα παιδιά (συνήθως) που μόλις ξεκινάνε την επαφή τους με το άθλημα μας αλλά και ακόμα και από ανθρώπους που γυμνάζονται χρόνια..

  1. Ποσά κιλά σηκωνεις στον πάγκο ;
  2. Χέρια πόσες φορές την εβδομάδα τα γυμνάζεις ; 5 ασκήσεις στα δικέφαλα και 5 τρικέφαλα ;

1

Ας τα πάρουμε όλα σιγά σιγά και ελπίζω να βγάλουμε κάτι στο τέλος.

Πρέπει να καταλάβουμε το εξής: Η διάρκεια είναι το παν στο άθλημα μας (όπως είχα αναφέρει και στο προηγούμενο άρθρο λέγοντας ότι ταυτίζεται με τον μαραθώνιο). Δεν κάνουμε άρση βαρών, ούτε δυναμικό τρίαθλο. Το θέμα μας δεν είναι ποσά κιλά σηκώνω στον πάγκο η στις άρσεις θανάτου.   Έχουμε χάσει το δρόμο αν μας ενδιαφέρει αυτό και μόνο...Το άθλημα μας πρώτα από όλα χρειάζεται συγκέντρωση στην εκτέλεση της κάθε άσκησης το οποίο χάνεται με τα μέγιστα κιλά και έχοντας ως στόχο πάντα να βάζουμε παραπάνω. Το μυαλό μας δίνει πρώτα την εντολή στο τι κάνουμε εκείνη την στιγμή και το κάθε μέρος του σώματος που γυμνάζουμε παίρνει το ερέθισμα . Και το ερέθισμα πρέπει να γίνεται σωστά. Προσοχή:

Δεν είπα να μην βάζουμε κιλά να μην κυνήγαμε την υπερτροφία μέσα στην προπόνηση αλλά προσοχή: Ότι κοπεί δεν κολλάει . Ότι χαθεί δεν ξανά γυρνάει .

Στην σκηνή δεν βγαίνει πρώτος αυτός που κάνει 200 κιλά στον πάγκο . Βγαίνει αυτός που έχει συμμετρία, που το σώμα του δείχνει υγεία και είναι αναλογικό.

 

3

  1. Βλέπουμε αθλητές και ασκούμενους να κάνουν 5 και 6 ασκήσεις στα δικέφαλα και στα Τρικέφαλα.

Η άποψη μου είναι ότι δεν είναι σωστό στις μικρότερες μυϊκές ομάδες να κάνουμε τόσες ασκήσεις . Δηλαδή στα πόδια τι πρέπει να κάνουμε ; Στην πλάτη ;

  1. Επίσης κάτι σημαντικό που ακούμε συχνά: "Για πόσες πάμε;" "Πάμε για 4 με 6" (όγκος ) -   "πάμε για 12 έως 15" (γράμμωση )

Μέγα Λάθος αυτό !!!! Είπε κανένας καταρχήν ότι το σώμα ξέρει να μετράει ; ΟΧΙ

Το σώμα δεν ξέρει να μετράει. Αυτό το λέω συνέχεια στους αθλητές μου - το μυαλό μετράει .

Το σώμα τι λαμβάνει ως ερέθισμα ; Λαμβάνει την διάρκεια της άσκησης (ποσό αργά η γρήγορα εκτελείται ), λαμβάνει τα κιλά (πολλά η λίγα ), λαμβάνει την σωστή τεχνική ,λαμβάνει το διάλλειμα ανάμεσα στο σετ και στις ασκήσεις .

Όποτε άλλο να κανείς 6 επαναλήψεις γρήγορα και λάθος τεχνικά και άλλο 6 επαναλήψεις με τον σωστό χρόνο που χρειάζεται και με σωστή τεχνική η κάθε άσκηση.

Επίσης η διάρκεια: στην πρώτη περίπτωση , όταν εκτελούμε γρήγορα και "άτσαλα" ειναι άλλος ο χρόνος εκτέλεσης, ενώ την περίπτωση άρτιας τεχνικής και εκτέλεσης , τα δευτερόλεπτα που διαρκεί η άσκηση είναι τα διπλά, άρα μεγαλύτερη διάρκεια ....

Ξεχωρίζοντας αυτές τις βασικές έννοιες, γιατί σε άλλους είναι άγνωστα και σε αρκετούς γνωστά ως θεωρία, στην πράξη βλέπουμε λάθη και από αθλητές που γυμνάζοντας χρόνια.

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, στο επόμενο θα σας παρουσιάσω μικρά βιντεάκια από μια Προπόνηση Στήθους, εξηγώντας την δικιά μου φιλοσοφία, επηρεαζόμενος από έμπειρους προπονητές και αθλητές που έχω παρακολουθήσει.

Καλές προπονήσεις, Κώστας Σταμάτης

 

43061490 334374647316306 6873184241929158656 n